Shabby Peonies {W}

zaterdag 18 december 2010

Sneeuw, slee en pepernoten!

 Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven op mijn blog, ik moet wat beter mijn best doen om vaker er iets op te zetten. Ha! Dat wordt alvast mijn goede voornemen voor het nieuw jaar!

Er is alweer sneeuw gevallen, hoewel niet zoveel als in de rest van het land, als ik Piet Paulusma moet geloven, maar genoeg. Genoeg om er nu (lekker binnen met een hete kop thee) ècht van te genieten, want de kinderen hebben kerstvakantie: we MOETEN NIKS! Heerlijk gewoon... Ik heb gelijk weer een paar mooie plaatjes geschoten met mijn fototoestel:



Zoals ik mijn dochter had beloofd, hebben we gisteravond een sleetochtje gemaakt. Manlief was niet thuis vanwege de kerstborrel van zijn werk, dus wij zouden "lekker" gaan eten in de snackbar. Normaal doe ik zoiets niet, maar mijn dochter wilde dit zo graag... Dus op weg dan maar. Het was, zoals je begrijpt, vooral de weg ernaar toe die zorgde voor de dolle pret! Tja, het welbekende spreekwoord was hier zeker van toepassing: het gaat niet om het doel (de snackbar, of all things!) maar om de reis er naar toe! Onbetaalbaar.



Een paar dagen geleden vond ik nog een verloren zakje pepernoten in de kast. Joepie, dus ik deed er een paar in mijn mond en liep al kauwend naar mijn zoontje die in de gang met zijn sneeuwlaarsjes in de hand op me stond te wachten. Hij keek me indringend aan met geknepen oogjes.
"Mama, wat heb jij in je mond", vroeg hij.
"Ehm, pepernootjes", was mijn antwoord.
Zijn oogjes keken me zo mogelijk nog indringender aan.
"Dat dacht ik al, mama, jij KLEINE BOEF!!! Ik wil ook pepernoten whoor!"
Ik begon te lachen.
"Ze liggen al voor je klaar op het aanrecht, lieverd."
En weg was 'ie! Om even later druk kauwend achter op de fiets te zitten om mijn dochter van school te halen. Heerlijk rustig zo'n mannetje met pepernootjes...

xxx Wanda xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten