Shabby Peonies {W}

vrijdag 24 juni 2011

Het huis van Pippi!

We zijn vorige week heerlijk met ons gezinnetje een weekje in Frankrijk geweest. In Clairvaux les Lacs om precies te zijn (in een mobile home op camping Le Fayolan, een echte aanrader overigens). Heerlijk was het!

Maar daar gaat het nu even niet om... Ik ben dol op "sfeer snuiven" tijdens de vakantie in Frankrijk en hoe dat beter te doen dan lekker in zo'n dorpje rond wandelen en genieten van alle huizen die er staan? Ik kan helemaal wegzwijmelen bij franse balkonnetjes, verweerde deuren, mooie steegjes en prachtige bloembakken...

Zo liepen we dus even rond, de rest van mijn gezin liep wat verder vooruit, want ik, ja ehm, was aan het "sfeer snuiven" en soms wat foto's aan het maken... Ik zie altijd ALLES! Zo ook opeens dit huis. Ik werd er stiekum een beetje verliefd op en ik stelde me zomaar voor dat dan opeens de deur open zou gaan en er een roodharig meisje met grote vlechten naar buiten zou komen huppelen. Dit was overigens niet gebeurd, maar dat mocht de pret van mijn fantasie niet drukken. Want zeg nou zelf: dit is toch een PIPPI LANGKOUS huis??? O jee, de rest was nou helemaal verder doorgelopen, dus snel een foto en weer achter man en kinderen aan gehold. Die hadden blijkbaar oogkleppen op, want ze hadden geen mooi huis gezien. Hoe kon dat nou? Blijkbaar was ik de enige die aan het dagdromen was op dat moment...




De foto's zijn wat onscherp en scheef, want ik moest behoorlijk inzoomen, ik stond aan de andere kant van de weg, waar redelijk wat verkeer reed, dus dichterbijer lukte even niet... Maar wat een leuk huis, toch?

xxx Wanda xxx

5 opmerkingen:

  1. Dit is inderdaad een erg leuk huis Wanda. Kan me voorstellen dat je daar gelijk ideeën bij krijgt. Gelukkig heb je het vastgelegd zodat je man en kinderen het achteraf konden zien;)
    Alvast fijn weekend!
    Lieve groet,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook altijd aan het huizen kijken als ik ergens ben. Dit is ook weer zo'n geweldig huis waarvan je in je hoofd al met van alles en nog wat bezig bent als het van jou zou zijn.
    Overigens mankeert er niks aan de foto hoor, hij is haarschep en in Photo Scape kan je je foto's rechttrekken, doe ik ook, is heel makkelijk.
    Ik wens je een fijn weekend, groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi wat en super huis daar zou ik zo in willen maar wel in mijn straat dan anders krijg ik heimwee haha groetjes rommy fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is waar, in het zuiden van Frankrijk is zoveel moois te zien. Maar je moet er wel oog voor hebben en dat heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk huis lijkt me dat! Mooi, die veranda en die kleuren...
    Wat fijn om te horen dat jullie zo'n heerlijke vakantie hebben gehad!
    Fijn weekend, groetjes, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen