Shabby Peonies {W}

vrijdag 21 januari 2011

Schelpjes van mijn dochter

Mijn dochter heeft (bijna) elke dag als zij thuis komt uit school hele vieze laarzen. Ik bedoel dan ook ECHT HEEL ERG VIEZE laarzen! Er gaat dus ook elke dag een vochtig doekje overheen om de prut eraf te boenen. Maar ja, als liefhebbende moeder doe je dit met een grote glimlach op je gezicht en word je niet boos, want zoals mijn lieve, lieve dochter altijd tegen mij zegt: "daar heb je nou eenmaal kinderen voor". Waar haalt ze die wijsheid toch vandaan? Vast van haar moeder, hahaha. Maar ik dwaal af. Die vieze laarzen dus, hoe komt ze daaraan? Naast de school ligt namelijk een speeltuintje, waar ze soms mogen spelen onder schooltijd. Daar ligt natuurlijk ook een zompig grasveld (verklaring voor de prutlaarzen) en sinds kort ook nieuwe schelpenpaadjes. Een dikke laag met allemaal prachtige schelpen! Daar moet natuurlijk flink gezocht worden naar echte pareltjes van schelpen en slakkenhuizen (het lijkt haar moeder wel, op jacht naar leuke spulletjes op rommelmarkten, zou ze ook dezelfde spanning voelen in haar buik?). Enfin, ze kwam thuis met prachtige schelpen enzo. Die moesten thuis natuurlijk ergens mooi uitgestald worden (van wie heeft ze dat toch?). Ze duikelde haar mooiste doosje op (ex-kerstcadeauverpakking) en daar mochten haar vondsten in worden gedaan. Het geheel staat nu op de vensterbank en mijn dochter is zo trots als een pauw!


xxx Wanda xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten